Wandelen voor Water

wvw3

De leukste wandelactie van het jaar! Naast een sportieve uitdaging (6 km met 6 liter/kg water op de rug) betekenen alle (300) Schoonhovense basisschoolleerlingen ook iets voor leeftijdsgenoten in Afrika. De sponsorloop door Schoonhoven wordt voorafgegaan aan gastlessen door leden van Rotary bij de scholen: Koningin Emmaschool, Ichthusschool, De Vlieger, De Rank en De Krullevaar. Daarnaast trekt Rotary Schoonhoven natuurlijk de organisatie van dag zelf.

wvw22Mooi is dat geen druppel van het water van de sponsorloop is verkwist. Het water is gebruikt voor brandweer en ook een jaar naar de 80 melkkoeien uit Vlist!

In 2017 was de opbrengst € 13.100,= voor Aqua for All, de zesde editie is gepland op 20 maart 2019.